Gelibolu Ziraat Odasından çiftçilere önemli SGK uyarısı

YEREL - 23-06-2025 17:21

Gelibolu Ziraat Odası Başkanlığı, 7538 sayılı kanun kapsamında çiftçilere yönelik kritik bir bilgilendirme yaptı. Odaya kayıtlı tüm üyelerin bilgileri, Ziraat Odaları Bilgi Sistemi (ZOBİS) üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumu’na (SGK) otomatik olarak iletiliyor

Ziraat Odasından yapılan açıklamada, SGK tarafından yürütülen kontroller neticesinde sosyal güvencesi (SGK, BAĞ-KUR, Emekli Sandığı gibi) bulunmayan çiftçilerin Tarım Bağkur tescil işlemlerinin otomatik olarak başlatılacağı bildirildi. Bu işlem sonrası, çiftçilerin aldıkları 65 yaş aylığı, Genel Sağlık Sigortası (GSS/Yeşilkart), dul-yetim aylığı ve malullük maaşı gibi sosyal yardımlar sona erecek.

Başkan Erkan Kaya, tarımsal faaliyetini bırakmış veya gelirinin prim kazanç alt sınırının altında olduğunu belgeleyen üyelerin, “Sigortalılık Muafiyet Belgesi” alarak Tarım Bağkur tescilini durdurabileceklerini belirtti. Ayrıca tamamen tarımsal faaliyeti sonlandıran çiftçilerin, Ziraat Odası’na başvurarak oda kayıtlarını sildirmeleri gerektiği ifade edildi.

Gelibolu Ziraat Odası Başkanı Kaya, mağduriyet yaşanmaması için üyelerin durumlarını dikkatle inceleyip, gerekli işlemleri zamanında yapmaları konusunda uyardı.

Haber: Uğur Kılıç

Günün Diğer Haberleri