Gelibolu Ticaret ve Sanayi Odası (GTSO), Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından yayımlanan yeni genelge kapsamında prim borcu bulunan işveren ve sigortalıları ilgilendiren önemli bir düzenlemeyi kamuoyuyla paylaştı
GTSO'dan yapılan açıklamada, Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığının 2026/15 sayılı Genelgesi ile prim borçlarının tecil edilmesine ilişkin uygulamada önemli değişikliklere gidildiği belirtildi.
Yeni düzenlemeye göre, tecil işlemlerinde uygulanan faiz oranı yüzde 39'dan yüzde 29'a düşürüldü. Ayrıca borçların taksitlendirilmesinde uygulanabilecek azami tecil süresi de 36 aydan 72 aya çıkarıldı.
Yapılan değişiklik sayesinde, gerekli şartları sağlayan işverenler ile sigortalılar, SGK'ya olan prim borçlarını daha düşük faiz yüküyle ve daha uzun vadelerde ödeme imkânına kavuşacak.
GTSO, bu imkandan yararlanmak isteyenlerin en geç 31 Ağustos 2026 tarihine kadar bağlı bulundukları Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü veya Sosyal Güvenlik Merkezine başvuruda bulunmaları gerektiğini hatırlattı.
Oda yetkilileri, prim borcu bulunan üyelerin sağlanan avantajlardan faydalanabilmeleri için başvuru süresini kaçırmamaları konusunda gerekli hassasiyeti göstermelerini istedi.
Haber: Uğur Kılıç