Merhaba kıymetli okur.
Öncelikle kısaca kendimden bahsedeyim zira sonrasında bazı çevrelerden; ‘Sen de gazeteci misin? Böyle gazetecilik mi olur?’ benzerinde eleştirilere maruz kalacağımı bilecek kadar gazeteciyim.
4 yıllık fakülte tecrübemi de dahil edersem neredeyse 20 yıldır sektörde aktif olarak gazetecilik yapıyorum diyebilir ve bu konuya şimdilik son verebilirim. Nasılsa zamanla tanırız birbirimizi.
Zamanla tanırız diyorum çünkü ‘mesleğim gereği’ seviyorum yazmayı. Vakit buldukça köşe yazacak ve muhtemelen kimilerine; ‘Böyle gazetecilik mi olur?’ sorusunu sordururken kimilerine de; ‘Adam haklı’ cümlesini kurduracağım. Sizin anlayacağınız bazen İsa’yı bazen de Musa’yı kızdıracağım muhtemelen.
Sözü uzatmadan yazının başlığına getireyim konuyu. Yaklaşık 1 yıldır Gelibolu’da yaşıyorum. Meslek gereği sosyal medya da ilgimi çekiyor haliyle. Henüz buraya yerleşmeden merak edip araştırmıştım Gelibolu basınını ve sosyal medyada etkili olan hesaplarını. En çok ilgimi çekenler arasında ‘Gelibolu Düşünce Platformu’ isimli Facebook grubu da vardı.
Hemen üye oldum ve incelemeye başladım. İlk bakışta ‘eskiye özlem duyan’ ve genellikle romantik yaşlıların olduğu bir toplulukmuş izlenimi aldım. Sonra yerel seçimler oldu ve CHP kaybedip Ak Parti kazanınca bir baktım işin rengi değişti. Eni konu muhalefetin yapıldığı bir topluluğa dönüştü platform.
Muhalefet demokrasinin olmazsa olmazıdır klişesiyle yazıma devam edeyim değerli okur. Yanlış anlaşılmasın, meslek hayatını ‘muhalif’ olarak devam ettiren biri olarak sevmişimdir her zaman muhalefeti. Ancak platformdaki bazı isimlerin ‘muhalif’ yazılarını okudukça gülesim geliyor.
Çoğu 60 yaş üstü kelli felli adamlar ki sorsan hepsi; ‘Biz Gelibolu’nun hafızasıyız’ derler, Gelibolu’yu 15 yıldır basiretsiz bir şekilde yönetmiş yine 60 yaş üstü akranlarına ağızlarını açamıyorlar. Korktuklarından değil, utandıklarından. Kendileri de sorumlu çünkü o 15 yıldan.
15 yıldır üç maymunu oynayan adamların son 1 yıldır Gelibolu hassasiyetleri tavan yapmış durumda. Hepinize seçim sonrası aynı anda aydınlanma geldi, hak, hukuk, hizmet gönüllüsü oldunuz diyelim. Yeni Başkan eski döneme ait yolsuzluk açıklıyor, bizim aslanlar deve kuşu misali kafayı kuma gömüyor.
Yeni Başkan ‘birilerine peşkeş çekilmiş’ yerleri ‘Belediye İşletmesi’ yapmak için kapatıyor, bizim aslanlar; ‘Acaba kimlere peşkeş çekilecek?’ diye soru soruyor. Yahu zaten yıllardır birilerine peşkeş çekilmiş, ağzını açıp soramamışsın, sence de o soruda ciddi bir zamanlama hatası yok mu?
Riyakarlığın lüzumu yok. Muhalefet edecekseniz hakkını verin. ‘Bizim çocuk çaldıysa susalım’ deyip de sadece karşı cenahı dövmeye kalkarsanız o Facebook sayfanız eskiye özlem duyarak kendinizi tatmin ettiğiniz bir platformdan öteye gitmez.
Kalın sağlıcakla.