Kendi sesini ‘Halkın Sesi’ sanmak

KADİR KILDIZE

05-05-2025 21:37

Merhaba kıymetli okur.

Daha önce de Gelibolu’daki sosyal medya mecralarıyla ilgili bir yazı yazmıştım. Hatta bahse konu mecrada linçlemişlerdi beni. 

Bugün konumuz yine sosyal medya. Herkesin bir fikri var, herkesin bir klavyesi. Ne güzel değil mi? Ancak bu özgürlüğün sorumlulukla yürütülmediği zamanlar oluyor; özellikle de ‘eleştiri’ adı altında hakarete varan cümlelerle.

Eleştiri demek, muhalif olmak demek değildir. Eleştiri; akıl, nezaket ve çözüm önerisiyle birlikte yürür. Ama ne yazık ki bazı küçük gruplar, sosyal medyada kendilerine açtıkları pencereden bakarak, sanki halkın tamamını temsil ediyorlarmış gibi bir illüzyona kapılmış durumdalar. Bu 20-30 kişilik topluluk, sesini çok çıkardığı için çoğunluk gibi görünmeye çalışıyor. Ancak gürültü, haklılık demek değildir.

Kendi seslerini ‘Halkın Sesi’ zanneden bu küçük topluluğa Belediye Başkanı da kayıtsız kalamadı son Meclis Toplantısında. Başkan Soyuak, ’Kendini akıllı zanneden geri zekalılar ve kendini sosyal demokrat sanan faşistler’ ifadesini kullandı bu kişilere yönelik.

Cümlenin hedefi belli: Sürekli hakaret eden, kendini ayrıcalıklı gören bu kibirli topluluk. Fakat şimdi aynı insanlar, başkanın tüm halka hakaret ettiğini söyleyerek yeni bir algı çabası içine girdiler değerli okur.

‘Derhal özür dile. Halka nasıl hakaret edersin!’ gibi cümleler yazmışlar başkanın çıkışından sonra. İyi de adam halka hakaret etmedi ki, sana dedi doğrudan. Sana diyorum çünkü siz biliyorsunuz kendinizi. Neredeyse ‘Mabed’ konumuna getirdiğiniz bir restoran ile ilgili saçma sapan çıkışlarınızla  bu duruma düşürdünüz kendinizi. 

Ha bir de o kadar belli ediyorsunuz ki niyetinizi. Başkan hata yapsa da oradan yürüsek diye sabırsızlıkla bekliyorsunuz. Başkan hata yapmadıkça da saçmalamaya başlıyorsunuz ve komik duruma düşüyorsunuz. Eleştirecek bir şey bulamayınca da hakaret içeren yorumlar yapıyorsunuz.


Kamu görevinde olanlar eleştirilmeli, denetlenmeli. Ama bunu yaparken ahlaki ölçüleri kaybetmemek gerekir. Aksi takdirde ne ifade özgürlüğü kalır ne de toplumsal saygı. 

Unutulmamalı: Sosyal medya bir ses verme aracıdır ama halkın sesi olmak başka bir şeydir. Kendi sesini halkın sesi sanmak ise tehlikeli bir kibirdir.

Bu kibrin ete kemiğe bürünmüş hali de Ata Turşucu’dur mesela. 

Amerika'da yaşıyor, yılda bir kez Gelibolu'ya gelir gibi yapıyor. Facebook'ta tam zamanlı devrimci ama aynı zamanda yanlışlıkla +18 paylaşımlar yapan amatör bir influencer. Sabah Marx, akşam "bu fotoğraf niye bu kadar beğenildi acaba?" sorunsalı. 

O kadar kibirli ki solculuk oynamasına rağmen Başkanın çıkışındaki ‘geri zekalı’ kısmını değil de ‘faşist’ kısmını üzerine alınmış. Bence Başkan senin gibi kıymetli bir Facebook solcusuna ‘faşist’ benzetmesi yapmamıştır.

Kalın sağlıcakla.

DİĞER YAZILARI İki sarhoş ve cahil tarafından tehdit edildim 01-01-1970 03:00 Gerçekleri Eğip Bükmek Değil, Gelibolu’nun Zaferini Okumak Gerek 01-01-1970 03:00 Geçmişi unutmadan bugünü eleştirebilmek 01-01-1970 03:00 Zamansız muhalefet 01-01-1970 03:00 Gelibolu’da ‘başıboş’ köpek sorunu! 01-01-1970 03:00 65 Milyonluk hata! 01-01-1970 03:00 Koray Akkuş olmasaydı? 01-01-1970 03:00 Skolastik Düşünce Platformu 01-01-1970 03:00 Gelibolu Düşünce ortaya çıkan muhalefet Platformu! 01-01-1970 03:00