Merhaba kıymetli okur.
Yeni sayıda yeni bir yazıyla karşınızdayım. Malumunuz önceki sayıda Gelibolu Düşünce Platformu Üyeleri ile tatlı bir tartışma yaşadım. Bana göre tatlı bir tartışma desem daha doğru olur sanırım zira epey kızanlar olmuş şahsıma.
Aslında ilk yazımda Platform Üyelerine, daha doğrusu oradaki ‘Gelibolu’nun hafızasıyım ben’ iddiasındaki kişilere sataşmamın nedenini ‘sosyal deney’ gibi açıklayabilirim sizlere. Değinmek istediğim konu tam da buydu işte. Gelibolu’nun geçmişi…
‘Sen kimsin de daha bir yıldır yaşadığın Gelibolu hakkında tespitte bulunuyorsun?’ diyen insanların boşuna haykırışlarıydı değinmek istediğim. Ben ‘yeni’yim ve kabul de ediyorum bunu. Beni bırakın, burada büyümüş, yıllarını Gelibolu’ya adamış Koray Akkuş da ‘yeni’ aslında. Hani o çok kızdığınız, ‘sen olmasaydın böyle olmazdı’ dediğiniz Koray Akkuş.
Anlamadığınız nokta tam da bu işte. Yenilik, değişim. Klavye başında eskiye özlem duyan, ‘aman Gelibolu değişmesin’ diyen küçük bir grupsunuz siz. Öyle ki uzun yıllar kenti yöneten siyasi anlayışla aynıydı sizin anlayışınız. Birileri bunu dile getirdiğinde mantıklı cevaplar arayacağınıza insanlara kızmayı tercih ediyorsunuz.
Şimdilerde Koray Akkuş var hedefinizde; ‘Sen hainsin! Oyları böldün! Sen olmasaydın böyle olmazdı!’ Biraz mantıklı olun. 3 bin 600’e yakın oy aldı Sayın Koray Akkuş. Bu ne demek biliyor musunuz? 3 bin 600’e yakın insan Mustafa Özacar’ı istememiş! Belki bir o kadar da istemediği halde oy vermiş olan seçmen vardı Özacar’a. Diğer taraftan 8 bine yakın da Dr. Ali Kamil Soyuak oy almış. Etti mi sana Özacar’ı istemeyenlerin sayısı yaklaşık 11 bin 600. Yani demem o ki değişim kaçınılmazdı ve gerçekleşti.
Koray Akkuş olmasaydı da Özacar kaybedecekti çünkü halk böyle istiyordu nokta. Bu yorumlarınız en çok da Sayın Soyuak ve Sayın Akkuş’a oy veren seçmenlere haksızlıktır.
Bu arada Koray Akkuş’un yazılarını da merakla takip ediyorum. Gelibolu’da gazetecilik anlamında yeniliklerin olması her ne kadar bazılarını mutsuz etse de mesleki açıdan beni mutlu ediyor. Kendisine yazın hayatında başarılar diliyorum.
Kalın sağlıcakla.